ARCADIS (EURONEXT: ARCAD), de onderneming die internationaal adviezen, ontwerpen, ingenieurs- en managementdiensten levert, heeft vandaag bekendgemaakt dat de onderneming door het district Europa van de U.S. Army Corps of Engineers is geselecteerd als één van de vijf hoofdaanbieders voor een raamwerkcontract met een totale waarde van € 45 miljoen. Onder dit programma kan ARCADIS met een select aantal concurrenten inschrijven op opdrachten.

Het raamwerkcontract heeft een looptijd van vijf jaar en is gericht op het verrichten van milieusaneringen. Het werk zal worden uitgevoerd op locaties van het Amerikaanse leger in Europa. Het grootste deel van de saneringen zal naar verwachting worden uitgevoerd in Duitland, Italië, België en Nederland.

Als hoofdaanbieder zal ARCADIS een breed scala aan milieudiensten aanbieden gerelateerd aan saneringen van de bodem, het grondwater, oppervlaktewater en drinkwater. Ook maatregelen ter verbetering van luchtkwaliteit en de sanering van gebouwen kunnen onder dit contract worden uitgevoerd. Volgens het schema begint het werk tegen het eind van 2010.

"Dit is het eerste contract van deze omvang voor het district Europa van de U.S. Army Corps of Engineers waarvoor ARCADIS als hoofdaanbieder is geselecteerd ", aldus Stephanie Hottenhuis, CEO van ARCADIS Duitsland. "Het weerspiegelt onze sterke positie in de milieumarkt en onze uitstekende relatie met Amerikaanse overheidsopdrachtgevers."

Over ons:

ARCADIS is een internationale onderneming die advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert op de gebieden infrastructuur, water, milieu en gebouwen. We verbeteren mobiliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van leven, door balans aan te brengen in de gebouwde en natuurlijke leefomgeving. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten voor bedrijven en overheden. Met 15.000 medewerkers en EUR 1,8 miljard omzet, heeft de onderneming een uitgebreid internationaal netwerk dat steunt op sterke lokale marktposities. ARCADIS ondersteunt UN-HABITAT met kennis en expertise om de leefomstandigheden in snel groeiende steden over de hele wereld te verbeteren. Bezoek ons op www.arcadis.com