ARCADIS (EURONEXT: ARCAD), de onderneming die internationaal adviezen, ontwerpen, ingenieurs- en managementdiensten levert, heeft vandaag de overname bekendgemaakt van
Rise International, L.L.C. (Rise), een te Chicago gevestigd bedrijf actief in programma en project management dat klanten heeft in een breed aantal sectoren. Rise, nu volledig onderdeel van ARCADIS U.S., heeft meer dan 180 medewerkers en een omzet van circa $40 miljoen. Verdere financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Rise, opgericht in 1997, heeft zijn hoofdkantoor in Chicago, Illinois, en regionale kantoren in Anchorage, Alaska en Boston, Massachusetts met projectkantoren verspreid over de Verenigde Staten en internationaal. De onderneming heeft op dit moment programma’s en projecten onder management met een bouwsom van meer dan $10 miljard, inclusief publieke gebouwen voor (semi)overheden in de regio Chicago en voor andere lokale overheden, infrastructuur, water management, woningbouw en transport, hoger onderwijs, culturele instellingen, gezondheidszorg evenals bedrijven en private ontwikkelingen.

“De overname van Rise biedt ARCADIS een geweldige mogelijkheid om onze programma en projectmanagement activiteiten in de Verenigde Staten verder uit te breiden vooral in het licht van de voortgaande consolidatie in de sector,” aldus Steve Blake, CEO van ARCADIS U.S. en lid van de Raad van Bestuur van ARCADIS. “De uitgebreidere geografische dekking en de grotere diepgang van de gecombineerde teams, levert een belangrijke versterking op van onze leiderschapspositie in programma en project management en zal ook resulteren in synergie, zowel in de Verenigde Staten als daarbuiten.”

Rise staat op dit moment op plaats 25 van de Top 50 programma management lijst van het toonaangevende Amerikaanse blad Engineering News Record (“ENR”).

Leif Selkregg, CEO en mede-oprichter van Rise, voegde hieraan toe: “We zien uit naar de gezamenlijke toekomst met ARCADIS die ons in staat stelt voort te bouwen op onze passie voor het leveren van een compleet scala aan programma en project management diensten door de hele Verenigde Staten en een goed platform biedt voor het bedienen van onze huidige en toekomstige klanten wereldwijd.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Joost Slooten, ARCADIS NV, tel: 020 2011083, of buiten kantooruren mobiel: 06 2706 1880, e-mail: joost.slooten@arcadis.com

Over ons:
ARCADIS is een internationale onderneming die advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert op de gebieden infrastructuur, water, milieu en gebouwen. We verbeteren mobiliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van leven, door balans aan te brengen in de gebouwde en natuurlijke leefomgeving. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten voor bedrijven en overheden. Met 15.000 medewerkers en EUR 2 miljard omzet, heeft de onderneming een uitgebreid internationaal netwerk dat steunt op sterke lokale marktposities. ARCADIS ondersteunt UN-HABITAT met kennis en expertise om de leefomstandigheden in snel groeiende steden over de hele wereld te verbeteren. Bezoek ons op www.arcadis.com

Over Rise:
Rise is an international program management, project management, strategic planning and technical advisory services company whose mission is to help clients deliver exceptional capital improvement projects and major infrastructure programs. Working collaboratively with public, private and institutional clients, Rise applies leadership, industry knowledge, process expertise and customized control systems to deliver solutions to tough challenges. Headquartered in Chicago, Illinois, Rise is leading programs across North America and internationally.