Acht kantoren van advies- en ingenieursorganisatie ARCADIS werken vrijdag en/of zaterdag mee aan vrijwilligersprojecten. Deze actie heeft plaats in het kader van NL Doet (www.nldoet.nl), een initiatief van het Oranjefonds. Het doel van de actie is om zoveel mogelijk mensen in Nederland vrijwilligerswerk te laten doen. De projecten variëren van het schilderen van kamers tot het wandelen met ouderen. Het gaat om de kantoren in Arnhem, Amersfoort, Maastricht, Hoofddorp, Assen, Den Bosch, Apeldoorn en Rotterdam.

Vorig jaar hebben drie ARCADIS-kantoren meegedaan met NL DOET. In Maastricht werkten 28 collega’s aan het Miljoenenlijntje. In Arnhem gingen zestien collega’s op pad met bewoners uit ‘het Dorp’. In Amersfoort waren 34 collega’s verdeeld over vier projecten een dag op stap geweest. Zowel de collega’s als de maatschappelijke instellingen zien het als een waardevolle bijdrage.