Schiphol-Rijk - 31. January 2012

Anderhalf jaar geleden startte NetApp zijn partnerprogramhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/ma voor service providers, het eerste partnerprogramhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/ma binnen de storagemarkt. In de afgelopen zes maanden is het wereldwijde ecosysteem van partners verdubbeld. NetApp kon ruim 20 nieuwe partners toevoegen waarmee het totaal aantal deelnemende service providers neerkomt op 50. In samenwerking met NetApp leveren deze service providers meer dan 90 innovatieve diensten waarmee klanten hun overstap naar de private en publieke cloud kunnen versnellen en vereenvoudigen.

“NetApp’s succes in het bouwen van een sterk partnerecosysteem heeft ervoor gezorgd dat veel van onze klanten in grote en middelgrote bedrijven een grotere meerwaarde, snelheid en efficiency kunnen leveren”, zegt Julie Parrish, senior vice president, Global Partner Sales bij NetApp. “Dit bewerkstelligen zij door clouddiensten in te zetten van partners die deelnemen aan het NetApp-partnerprogramhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/ma voor service providers. NetApp richt zich sterk op de samenwerking met partners om hen te helpen om de omzet te verhogen, de business uit te breiden en klanten te ondersteunen bij het behalen van meerwaarde uit het gebruik van publieke en private cloudoplossingen.”

Een van de Nederlandse deelnemers aan het partnerprogramhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/ma is storage integrator Proact. Een van de klanten van Proact, De Reinier de Graaf Groep uit Delft, heeft het beheer en de opslag van zijn patiëntgegevens verbetert met de Infrastructure as a Service-oplossingen van Proact. Het oudste ziekenhuis van Nederland heeft de afgelopen jaren zijn patiëntgegevens, laboratoriumrapporten en röntgenfoto’s gedigitaliseerd om de diensten die zij leveren aan patiënten en werknemers te verbeteren. Deze clouddiensten levert Proact op basis van een NetApp-infrastructuur.

Reinier de Graaf Groep wilde ervoor zorgen dat de datatoegang binnen het ziekenhuis optimaal is, de personele belasting minimaal is, de kosten voorspelbaar zijn en de storage en servercapaciteit flexibel is op basis van een pay-per-use-model. Daarom koos het ziekenhuis voor een IaaS-oplossing van Proact Managed Cloud Services op basis van een NetApp FlexPod™ datacenteroplossing.

De keuze voor een Infrastructure-as-a-Service heeft volgens Marcel Slingerland, ICT manager van het ziekenhuis, de juiste uitkomst gebracht: “De Reinier de Graaf Groep is verzekerd van de continue beschikbaarheid van data, zowel intern als op externe werkplekken. Voor de ICT-afdeling geldt dat men zich geen zorgen hoeft te maken over de storage- en serverinfrastructuur en zich kan richten op de kerntaken die de bedrijfsprocessen direct ten goede komen.”

“Het Proact MCS-cloudaanbod is uniek in zijn soort”, zegt Rob Christ, vice president, Managed Cloud Services bij Proact. “Het aanbod bestaat reeds tien jaar en is het enige data- en storage gecentreerde cloudaanbod in de Europese markt. Vanwege de vergaande kennis van en ervaring in de storage- en datamanagementmarkt, heeft Proact de expertise om zijn klanten te migreren naar de cloud op het tempo dat de klant prefereert. Proact zorgt ervoor dat de operationele systemen van het bedrijf gewoon in de lucht blijven tijdens deze migratie.”

Over het bedrijf

NetApp biedt innovatieve oplossingen voor storage- en datamanagement, die u helpen om buitengewone doorbraken en kostenbesparingen te realiseren. Het nastreven van onze kernwaarden en het feit dat we benoemd zijn als ‘fantastische plek om te werken’ zijn fundamenteel voor onze groei op lange termijn en succes, evenals het succes van onze partners en klanten. Ontdek onze passie om uw business vooruit te helpen. Go further, faster op www.netapp.com/nl.

NetApp, het NetApp-logo en Go further, faster zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van NetApp, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle overige merken of producten zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars en dienen als zodanig te worden behandeld.

Contactgegevens

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Sander van Buuren van LEWIS PR:
Tel.: +31 (0)40 235 4600
E-mail: sander.vanbuuren@lewispr.com
www.lewispr.com

Voor meer informatie over NetApp kunt u contact opnemen met Robert Jan Dullaart van NetApp:
Tel.: +31 (0)20 503 9600
E-mail: robertjan.dullaart@netapp.com