Vianen - 14. February 2012

Citrix lanceert Citrix CloudStack™ 3, de eerste release van het wereldwijd bekende open source cloudplatform onder de Citrix-vlag. CloudStack is het meest succesvolle platform voor publieke clouds ter wereld en is goed voor meer dan een miljard dollar omzet in meer dan 85 grootschalige productieclouds, waaronder somhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Citrix-Systems/c/mige van de grootste uit de industrie.

Met de introductie van CloudStack 3 maakt Citrix ‘Amazon-style’-clouds toegankelijk voor organisaties van elke grootte. Klanten kunnen hiermee clouds bouwen die lijken op de meest succesvolle clouds ter wereld, door gevirtualiseerde bronnen uit het datacenter snel en makkelijk te transformeren in geautomatiseerde, elastische en zelf te bedienen clouds.

Citrix CloudStack is een belangrijke component van het Citrix cloud computing portfolio, waarmee klanten oplossingen aangereikt krijgen waarmee zij eenvoudig nieuwe clouds kunnen bouwen, verbinding kunnen maken met bestaande clouds en alle clouds kunnen leveren met de best mogelijke beveiliging, prestatie en betrouwbaarheid.

CloudStack is snel uitgegroeid tot een bekend comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Citrix-Systems/c/mercieel open source platform voor het bouwen, beheren en leveren van schaalbare infrastructure-as-a-service (Iaas) clouds voor een breed scala aan klanten waaronder Datapipe, Edmunds.com, IDC Frontier, Nokia Research en Zynga.

Nieuwe kenmerken in CloudStack 3 richten zich op openheid, flexibiliteit en compleetheid bevatten:

Cloud-geoptimaliseerd virtualisatieplatform:  Terwijl het zijn ondersteuning voor platforms als KVM, OVM, vSphere en Xen® behoudt, bevat CloudStack 3 een cloud-geoptimaliseerde versie van Citrix XenServer® 6 als een standaard geïntegreerde feature. Met vier van ‘s werelds top vijf grootste publieke clouds in productie (Amazon, Rackspace, GoGrid, Softlayer) zorgt deze integratie voor een nieuw niveau van schaalbaarheid, beheer, beveiliging, multi-tenancy en virtual switching dat andere grote aanbieders van traditionele enterprise virtualisatie momenteel niet kunnen bieden. Network-as-a-Service integratie:  Nu Networking-as-a-Service (NaaS) een belangrijke differentiator wordt voor leveranciers om geavanceerde bedrijfsoplossingen in de cloud te kunnen leveren, biedt CloudStack 3 nauwe integratie met Citrix NetScaler®. Hierdoor wordt dagelijks een snelle, veilige en betrouwbare cloudervaring voor zo’n 75% van alle internetgebruikers geleverd. CloudStack ondersteunt de NetScaler SDX™ en VPX™ appliances en maakt het makkelijk om integratie op netwerkniveau uit te breiden naar producten als Citrix CloudBridge™ en Citrix CloudGateway™. Ingebouwde catalogus voor netwerkdiensten: Als toevoeging op de NetScaler integratie, bouwt CloudStack verder door op zijn uitgebreide en flexibele netwerkaanbod door dienstverleners netwerkdiensten te laten upsellen. Dit gebeurt doordat er op maat gemaakte catalogi van de opties van netwerkdiensten gemaakt worden. Eenvoudige gebruikersinterface: CloudStack 3 levert een eenvoudige out-of-the-box gebruikerservaring waarmee zelfs cloudgebruikers van beginnersniveau hun eigen workloads in de cloud kunnen bouwen, lanceren en beheren. De combinatie van eigen beheer en geavanceerde automatisering zorgt voor nieuwe IT-diensten die worden geleverd in enkele minuten, in plaats van weken.   OpenStack Swift integratie: CloudStack 3 ondersteunt Swift, de OpenStack technologie voor objectopslag. Door het gebruik van clusters van gestandaardiseerde servers wordt schaalbare objectopslag gecreeerd voor het opslaan petabytes van beschikbare data.

Citrix Ready voor de cloud – bouwt het grootste ecosysteem voor cloud computing ter wereld

Citrix introduceert ook het Citrix Cloud Comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Citrix-Systems/c/munity Program, waarmee meer dan 2,200 producten en diensten Citrix Ready geverifieerd om met Citrix cloudoplossingen te werken. Het programhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Citrix-Systems/c/ma toont honderden technologiebedrijven en dienstverleners die samen met Citrix het grootste cloud computing ecosysteem in de industrie bouwen. Meer informatie is te vinden op de comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Citrix-Systems/c/munity pagina.

Beschikbaarheid

CloudStack 3 is per direct beschikbaar voor download. Een volledige versie komt later dit kwartaal beschikbaar.

Het volledige, Engelstalige persbericht is hier te vinden.

Over het bedrijf

Citrix Systems, Inc. (Nasdaq:CTXS) transformeert de manier waarop mensen, bedrijven en IT-ers werken en samenwerken in het cloud-tijdperk. Met zijn cloud-, collaboration-, netwerk- en virtualisatietechnologieën maakt Citrix mobiel werken en cloud-diensten mogelijk, waardoor IT voor bedrijven eenvoudiger en toegankelijker wordt voor meer dan 250.000 organisaties wereldwijd. Citrix wordt dagelijks gebruikt door 75 procent van alle internetgebruikers wereldwijd, het bedrijf werkt samen met meer dan 10.000 partners in 100 landen. De jaarlijkse omzet in 2011 was 2,21 miljard Amerikaanse dollar.

###

Citrix®, CitrixReady®, CloudBridge™, CloudGateway™, CloudStack™, NetScaler®, SDX™, VPX™ and XenServer® are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. and/or one or more of its subsidiaries, and may be registered in the U.S. Patent and Trademark Office and in other countries. Xen® is a trademark of Citrix Systems, Inc. managed on behalf of Xen.org, and may be registered in the U.S. Patent and Trademark Office and in other countries. All other trademarks and registered trademarks are property of their respective owners

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met:

Anne ter Braak
Tel: +31 (0)4 023 54 600