Schiphol-Rijk - 08. March 2012

NetApp (NASDAQ: NTAP) is toegetreden tot de OpenSFS- en EOFS (European Open File System)-comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/munity’s. Deze stap past bij de inspanningen van NetApp om nauw samen te werken met toonaangevende organisaties die de evolutie van het Lustre-bestandssysteem ondersteunen met continue innovatie. OpenSFS bevordert de samenwerking rond Lustre door vereisten mee te delen aan ontwikkelaars en een versie van dit systeem te ondersteunen die tegemoet komt aan belangrijke klantenbehoeften. EOFS stimuleert de verspreiding van Lustre als een parallel open-source bestandssysteem en biedt ondersteuning om de kwaliteit, mogelijkheden en functionaliteit ervan te vergroten. Het komt daarbij tegemoet aan de specifieke vereisten van Europese organisaties, instellingen en bedrijven.

Achtergrondinformatie

Door zijn samenwerking met wereldwijd toonaangevende organisaties uit te breiden, bouwt NetApp verder op zijn investeringen in High-Performance Computing (HPC). Samen met Whamcloud kondigde NetApp bijvoorbeeld onlangs de oprichting aan van het initiatief Open Benchmark for Lustre, dat storagesystemen die gebruikmaken van Lustre wil definiëren, standaardiseren en promoten. NetApp ondersteunde in het verleden al vaak klanten bij het invullen van de extreme eisen die zij aan hun HPC-omgeving stellen en bij het omzetten van enorme datavolumes in bedrijfssucces. Het Amerikaanse Department of Energy selecteerde NetApp® onlangs als storagesysteem voor Sequoia, één van de krachtigste supercomputers ter wereld. Met het assortiment van NetApp-oplossingen voor grote datavolumes kunnen klanten eerdere beperkingen overwinnen en nieuwe inzichten verwerven, beter presteren dan hun concurrenten met betere en snellere beslissingen en nieuwe comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/merciële kansen genereren. De NetApp HPC-oplossing voor Lustre, die in de herfst van 2011 werd aangekondigd, verhoogt bandbreedte-efficiency en -densiteit en biedt bewezen betrouwbaarheid om complexe onderzoeks-, modeling- en simulatieproblemen op te lossen.

Ondersteunende citaten

David Dale, directeur Industry Standards bij NetApp

“De NetApp-oplossingen voor grote datavolumes zijn essentieel voor het succes van veel bedrijven en organisaties. Onze klanten ontsluiten hiermee de mogelijkheden van hun groeiende datavolumes, nemen betere beslissingen, boeken successen en zijn concurrerend. De populariteit van het bestandssysteem van Lustre is gestegen, omdat dit platform inzake prestaties, schaalbaarheid en capaciteit tegemoetkomt aan alle eisen van storageomgevingen die een zeer hoge bandbreedte nodig hebben. Onze samenwerking met de OpenSFS- en EOFS-comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/munity’s staat garant voor verdere groei en ontwikkeling van Lustre en krachtige open-standard bestandssystemen.”

Norman Morse, voorzitter van OpenSFS
“OpenSFS voegt met veel genoegen NetApp toe aan zijn groeiende ledenlijst. Elk nieuw lid versterkt imhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/mers onze comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/munity en vergroot onze mogelijkheden om het Lustre-bestandssysteem verder te ondersteunen en te ontwikkelen. NetApp heeft al vaak aangetoond dat het op dit gebied toonaangevend is en onze comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/NetApp/c/munity op veel manieren ondersteunt, bijvoorbeeld door de Open Lustre Benchmarking-werkgroep voor te stellen. Wij verwelkomen NetApp graag als Adopter Participant in OpenSFS en wij verwachten veel van onze toekomstige samenwerking.”

Aanvullende resources

Meer informatie over NetApp HPC-oplossingen: www.netapp.com/lustre Meer informatie over NetApp-oplossingen voor grote datavolumes: www.netapp.com/nl/company/leadership/big-data/ Volg NetApp op Twitter: www.twitter.com/NetApp_NL Voor de actualiteit van de NetApp-cultuur: www.facebook.com/NetAppCulture Volg NetApp op Facebook: www.facebook.com/NetApp Bekijk NetApp-video’s op YouTube: www.youtube.com/NetAppTV Leg contact met NetApp op LinkedIn: www.linkedin.com/groups?about=&gid=111681

Over het bedrijf

NetApp biedt innovatieve oplossingen voor storage- en datamanagement, die u helpen om buitengewone doorbraken en kostenbesparingen te realiseren. Het nastreven van onze kernwaarden en het feit dat we benoemd zijn als ‘fantastische plek om te werken’ zijn fundamenteel voor onze groei op lange termijn en succes, evenals het succes van onze partners en klanten. Ontdek onze passie om uw business vooruit te helpen. Go further, faster op www.netapp.com/nl.

Contactgegevens

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Sander van Buuren van LEWIS PR:
Tel.: +31 (0)40 2354600
E-mail: sander.vanbuuren@lewispr.com

Voor meer informatie over NetApp kunt u contact opnemen met Robert Jan Dullaart van NetApp:
Tel.: +31 (0)20 503 9600
E-mail: robertjan.dullaart@netapp.com