Wie denkt dat bezitters van een sportauto van veel aandacht en bekijks genieten, heeft het mis. Met Valentijnsdag voor de deur heeft AutoScout24* onderzoek gedaan naar de aantrekkingskracht en grootste afknappers onder Nederlanders. Hieruit blijkt dat 44 procent van de Nederlanders kan afknappen op het type auto. Dit is de top 3:

Een opzichtige sportauto (12%) Een erg stoere SUV (7%) Een volgeladen stationwagen (5%)

Een sportauto of SUV vinden Nederlanders dus nog een grotere afknapper bij hun (potentiële) partner dan een klein boodschappenwagentje (5%), een oude old-timer (2%) of een degelijke gezinsauto (1%). Wel denkt de helft van de Nederlanders (50%) dat het type auto dat iemand bezit, bepalend is voor het aantal flirts dat iemand heeft.

Helft denkt ‘duur automerk zorgt voor meer flirts’
Mooie auto of niet: Nederlanders flirten wat af in de file en bij het stoplicht. Eén op de zes Nederlanders flirt in de auto (15%) en bijna een kwart van de Nederlanders geeft aan dat een andere weggebruiker weleens met ze probeert te flirten (22%). Dat laatste overkomt vrouwen vaker dan mannen: 24 procent van de vrouwen zegt weleens een flirt te hebben tegenover 21 procent van de mannen. Dat laatste komt omdat mannen vaker aangeven openlijk te flirten: 18 procent versus 12 procent.

84 procent kan afknappen op ‘automanieren en gewoonten’ partner
Een eerste date is altijd spannend en waarschijnlijk denken de meeste mensen niet meteen aan hun auto waarmee ze slechte sier kunnen maken. Maar wat vinden Nederlanders ervan als hun potentiële partner in een goedkope auto op een afspraakje verschijnt of wanneer hij of zij foute muziek draait? Uit het onderzoek blijkt dat 84 procent van de Nederlanders kan afknappen op de auto of op het rijgedrag van de (potentiële) partner. Dit is de top vijf afknappers van Nederlanders:

Onbeschoft rijden zoals niet aan regels houden of schelden (70%) Stinkende auto zoals naar rook, huisdieren of eten (61%) Vieze auto zowel vanbinnen als vanbuiten (43%) Accessoires in de auto zoals vlaggetjes, foto’s of knuffels (33%) Opgevoerde of getunede auto (30%)

De top drie is bij mannen en vrouwen gelijk, maar mannen (24%) geven aan dat zij een opgevoerde of getunede auto minder hinderlijk vinden dan vrouwen (37%). Daarnaast staat bij vrouwen de accessoires op numhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/AutoScout24/c/mer vijf van afknappers (36%) en deze staat bij mannen op numhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/AutoScout24/c/mer vier (30%). Een goedkope auto wordt over het algemeen niet als een afknapper gezien; slechts drie procent vindt dit.

*Onderzoek uitgevoerd in samenwerking met Multiscope onder 1.021 respondenten, februari 2016.

About the company

Over AutoScout24
AutoScout24 is het grootste Europese automotive digitale advertentie platform. De online occasionportal biedt consumenten de mogelijkheid om snel, eenvoudig en zonder stress in het aanbod te zoeken naar de auto van hun voorkeur.

Op AutoScout24 staan advertenties voor gebruikte en nieuwe auto’s van autobedrijven en particulieren. Daarbij biedt AutoScout24 advertentieruimte, zoals display advertising en het verkrijgen van leads aan bedrijven in de automotive sector en toeleveranciers. AutoScout24 is de numhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/AutoScout24/c/mer één van Nederland en biedt met het grootste aanbod de meeste keus voor de consument.

AutoScout24 is onderdeel van de Scout24 Group, die toonaangevende digitale portals in onroerend goed en de automotive sector exploiteert in Nederland, Duitsland en andere geselecteerde landen.

Meer informatie is beschikbaar op www.autoscout24.nl

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *